sunnuntai 1. tammikuuta 2023

Uuden vuoden suunnitelmia

Taas on uuden vuoden alku ja pääni on täynnä uusia suunnitelmia ja iloa kevään tulosta. Tänä vuonna kesäkuussa tulee 43 vuotta, kun olen avannut hoitolan ja tuntuu haikealta, että edessä päin on korkeintaan kymmenen vuotta. 



Uusi vuosi alkaa kevein mielin

Tänä vuonna uuden vuoden alku tuntuu erityisen kivalta ja tulee tunne uudistumisesta. Syy on siinä, että takana on useampi raskas vuosi isäni omaishoitajana ja hänen kuoltua näillä näkymin mitään sellaista ei ole vähään aikaan tiedossa. Tietenkään koskaan ei tiedä mihin elämä heittää, mutta sitä ei kannata etukäteen surra. 
Tuntuu pitkästä aikaa siltä, että pystyn panostamaan täysillä hoitolaan ja työhöni ja minulla olisi suuri halua osallistua johonkin oppimisprojektiin. Olen koko työikäni opiskellut työn ohella jotain ja osallistunut lukuisiin projekteihin ja koulutuksiin. Koronan aikana kaikki sellainen on ollut katkolla ja ei aikani olisi mihinkään riittänytkään. 
Aluksi yritän etsiä jonkun yrittäjyyteen liittyvän oppimisprojektin ja kuulostelen yrittäjäystäviltä onko kenelläkään tietoa sellaisesta. Voisin myös osallistua joihinkin lyhytkursseille mitkä liittyisivät taiteeseen, luovuuteen tai historiaan. 
Vaihtoehtojahan nykyisin on, vaikka millä mitalla, koska netin kautta voi osallistua kaikkeen tarjontaan. Eikä koulutukset välttämättä maksa kovinkaan paljoa, jos ne ovat jotain tuettuja projekteja. 


Panostan työhöni täysillä

Minulla on myös halu oppia omasta työstäni lisää ja nähdä mitä muualla tapahtuu. Missään kongresseissa en ole ollut moneen vuoteen ja koronan takia muutkin koulutukset ovat olleet vähissä. Nyt ajattelin, että tänä vuonna osallistun paljon enemmän kuin yleensä, vaikka se tarkoittaa hoitolan sulkemista niiksi päiviksi. Toivon kuitenkin asiakkaiden ymmärtävän tämän, koska heidän hyödyksihän se tulee.
Oletettavasti panostan yrittäjänaisten toimintaan enemmän paikallistasollakin kuin aikaisemmin. Olen lupautunut edustamaan Hämeenlinnan Seudun Yrittäjänaiset ry:tä kaupungin elinkeinopoliittisessa työryhmässä. Vastaavia asioita olen hoitanut vuosikausia valtakunnallisesti, mutta omalla paikkakunnalla se on minulle uutta. 
Tarkoitukseni on jatkaa vielä valtakunnallisessa yrittäjänaisten edunvalvontatoimikunnassa, mutta se on kuulunut elämääni niin kauan, etten koe sitä edes työksi. Tämän oman kaupungin elinkeinoryhmän haluan tehdä mahdollisimman hyvin, koska siitä hyötyy kaikki palveluntuottajat. Katson velvollisuudekseni tehdä työ mihin olen lupautunut mahdollisimman hyvin ja uskon minulla olevan siihen annettavaa pitkän kokemukseni takia. 
Hoitolan uudistamisesta, remontista tai uudesta sisustuksesta olen haaveillut jo pitkään, mutta tiedän sen olevan työläs projekti. Vielä en lupaa, että se tapahtuu juuri tänä vuonna, mutta ajatustyötä siinä teen koko ajan. Muutenkin pyhitän tämän vuoden hoitolatyöhön täysillä ja käyn läpi eri palvelut ja etsin kohdat mitä voin parantaa. 
Verkkokauppa ja sosiaalinen media on jatkuva haaste ja siihen voi käyttää aikaa loputtomasti. Tarkoitukseni onkin lisätä sitä aikaa mitä menee verkkokaupan asioissa. 
Voitte siis hyvillä mielin luottaa ihonne minun käsiini, koska paneudun työhöni entistä perusteellisemmin. 





Tähtiarvonta! Osallistu kommentoimalla julkaisuja Facebookissa, Instagramissa ja blogissa. Aikaa on ma 9.1. asti ja palkintona SkinPerfect Primer SK30 + Youngblood ripsiväri!




Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat ensimmäisenä tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje TÄSTÄ

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti