sunnuntai 14. heinäkuuta 2024

Huiskin haiskin ja vinksin vonksin

Minun pitää nyt ihan julkisesti tunnustaa, että olen tehnyt itsestäni sen diagnoosin, ettei minulla ole siivousgeenejä ollenkaan. Olen aina ollut suurpiirteinen ihminen ja järjestyksen ylläpito ei todellakaan kuulu avuihini.




Luotan siivouksen ammattilaisiin

Tietoisuus siitä, että olen siivoojana nolla, ei ole minulle juuri valjennut asia, vaan olen tiennyt sen jo kauan. Nyt tästä kirjoittaminen tuli mieleeni, kun huomasin katsella hoitolaa ja sitten myös kotiani vieraan silmin. 
Minulla on yritykseni suhteen monenlaista uudistusta suunnitteilla ja hoitolassani on käynyt eri alojen ammattilaisia neuvottelemassa ja kertomassa asioista. Yleensä istun näiden ihmisten kanssa hoitolan odotustilassa, missä asiakkaat istuvat odottamassa. 
Työpäivinä minulla on todella harvoin aikaa istuskella ja siksi katselen harvoin hoitolaani siitä perspektiivistä, mitä asiakas näkee. Nyt, kun näin tein, en voi kuin todeta, että olen kyllä aika sähläri järjestyksen suhteen.
Hoitolan puhtaudesta ja hygieniasta olen äärettömän tarkka ja siitä en koskaan tingi. Minulla käy siivooja joka viikko, joka hoitaa tilojen yleissiivouksen. Työhuoneessahan minulla on tarkka järjestys, missä välineet ovat, koska ne pitää olla käden ulottuvilla. Aseptiikka on myös selkäytimessäni ja siitä en tingi koskaan. Nykyisin kuulen valitettavan usein, että kosmetologi tinkii desinfiointiaineista tai käyttää kertakäyttöiseksi tarkoitettuja välineitä moneen kertaan. Se olisi minun työmoraalilla täysin mahdoton ajatuksenakin. Mutta tuo tavaroiden järjestys ja yleinen esille asetus on murheenkryyni.


Suurpiirteisyys vähentää stressiä

Joskus sanotaan, että kun näkee ihmisen työpöydän voi kertoa millainen hän on ihmisenä. Väitetään sekaisen työpöydän kertovan siitä, että pääkopassa asiat ovat hyvässä järjestyksessä. Allerkirjoitan kyllä tämän, koska olen mielestäni järjestelmällinen ihminen ajatuksiltani, vaikka ympäristöni on huiskin haiskin.
Koen, että tämä suurpiirteisyyteni ja lievä hälläväliä-asenne on ollut hyvä luonteenpiirre yrittäjästressin hallinnassa. Voin jättää keskeneräisen työn taakseni, eikä se yhtään kiusaa minua. Olen myös armollinen itselleni, ettei minun täydy olla kaikessa täydellinen. Tosin tiedän, että mieheni välillä hermostuu, kun tavarat jäävät käsistäni miten sattuu ja siivoilen kotona fiiliksen mukaan. No, jos se häntä kiusaa, en minä ole kieltänyt häntä siivoamasta.😁
Puolustukseksi voin sanoa, että katselin hyllyjeni epäjärjestystä pahimmalla hetkellä, kun olen ollut alkukesän niin ylityöllistetty, etten ole ehtinyt ympärilleni katsella. Myös se, että olen urakoinut valokuvia someen on aiheuttanut poikkeustoimia. Valokuvia varten olen joutunut kaivamaan rekvisiittaa ja somisteita esille hyvin paljon ja yleensähän ne ovat varastokaapeissa. 
Tätä valokuvausta olen joutunut tekemään vähän vasemmalla kädellä muiden töiden ohessa ja tavarat on työn keskeneräisyyden takia väärissä paikoissa. 
Valmistelen nyt myös päässäni hoitolan pintaremonttia ja suunnittelen, miten haluan asioiden olevan remontin jälkeen. Yleensä tarvitsen aikaa, että asiat loksahtavat päässäni paikalleen ja nyt on meneillään tämä kypsyttelyvaihe.




⭐️ Osallistu arvontaan seuraamalla ja kommentoimalla hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan kahden viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 9.-22.7.-24.


Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti