perjantai 17. elokuuta 2018

Purkkiarmeijan komentaja nousi blogilistan parhaimmiston joukkoon!

Olen suorastaan hämmästynyt, kun sain viestin nettipäällikkö Annukalta, että tämä Purkkiarmeijan komentaja blogi on noussut kymmenen eniten luetun blogin joukkoon Blogit.fi listauksessa. En ollenkaan osannut odottaa, että tämän tyyppinen asiantuntijablogi keräisi niin paljon lukijoita.

Sinnikäs työ palkitaan

Sen tiedän itsekin, että blogini on saanut poikkeuksellisen hyvän lukijapiirin ollakseen ns.kaupallinen blogi. Kuitenkaan koskaan ei ole ollutkaan tarkoitus tehdä vaan myyntiä ja mainontaa vaan olen halunnut jakaa omaa ammattitaitoani. Luulen, että pitkäaikainen sinnikäs kirjoittaminen on nostanut lukijamäärän siihen, että ylsin blogilistan kymmenenneksi. Olenhan kirjoittanut jo lähes kymmenenvuotta ja yleensä joka ainoa päivä. Jo alunperin tein sen päätöksen, että korvaan määrällä laadun. En ole mikään kirjailija, tai viestinnän ammattilainen, mutta oman työni asiantuntija olen ja siitä on paljon kirjoitettavaa, vaikka teksti ei aina Tolstoin tasoa kolkuttele. Olen siksikin ylpeä ja kiitollinen tästä tuloksesta, koska ympäristöni ja muut yrittäjät kauhisteli koko blogiajatustani aloittaessani vuonna 2010. Olisin aloittanut jo ainakin vuotta aiemmin, jos olisin löytänyt jonkun auttamaan blogitekniikassa. Todella moni sanoi ettei kirjoittamisestani tule mitään ja nolaan itseni julkisesti ja asiakkaat karkoittuu. Suurin osa tutuistani päivitteli, että mitä ihmeen kirjoitettavaa kosmetologin työssä on ja aiheet loppuu kuukaudessa. Nyt olen hyvillä mielin, että en lannistunut vaan vein ideaani eteenpäin ja nyt se on tuottanut hedelmäänkin.


Asiakaspalvelun merkitys on suuri

Alkuviikosta sain toisenkin positiivisen viestin, jos sen todenperäisyyteen viitsin luottaa. Nykyisin yrittäjille tarjotaan niin monenlaista palvelua ja höpöhöpöä ettei aina tiedä mihin uskoisi. Erään firman edustaja soitti ja kertoi, että heidän yrityksensä tekee asiakastyytyväisyystutkimuksia ja nyt sellainen oli tehty Hämeenlinnassa. Tutkimuksessa oli myös kysytty oliko vastaaja käynyt kosmetologilla edellisen vuoden aikana ja jos vastaus oli kyllä kysymyksiä jatkettiin. Nyt tämä mies soitti ja kertoi, että olimme saaneet erittäin hyvää palautetta. Tyytyväisyyttä mitattiin asteikolla 1-5 ja me olimme saaneet 4,5. Sitten selitys jatkui vuolaana ja selvisi, että jos maksan 360€ saan heiltä sertifikaatin todistukseksi tästä sijoitumisestamme ja meidän nimi mainitaan myös Hämeen Sanomissa. Kivaltahan juttu muuten kuulosti, mutta epäilen syvästi onko tällainen tutkimus uskottava. Hämeenlinnasta haastateltiin 515 asukasta iältään 20-70-vuotiaita. Hämeenlinnassa on ympäristökunnat mukaan lukien noin 70.000 asukasta. Mitenkähän monta meidän asiakasta oli tuossa tutkimuksessa mukana? Kauneushoitolan asiakas määrä on hyvin paljon pienempi kuin erilaisten kauppojen ja varsinkin meillä on aika pieni määrä asiakkaita, koska samat ihmiset käy 1-2 kuukauden välein. Olisi suorastaan ihme, jos tuossa kyselyssä olisi yli kymmenen meidän asiakasta. Jos taas pari ihmistä on pitänyt palveluamme erittäin hyvänä se on niin pieni otanta ettei se kerro vielä mitään meidän asiakaspalvelusta. Päädyimmekin siihen, että emme jää paukuttelemaan henkseleitä ja pullistelemaan tyytyväisyyttä vaan paneudumme entistä enemmän asiakaspalveluumme ja yritämme koko ajan kehittää sitä paremmaksi. Emmekä osta mitään monistetta seinälle ja uskottele asiakkaillemme ja itsellemme, että todellinen laaja tutkimus olisi mitannut palvelumme tasoa. Kirjoittakoon Hämeen Sanomat niistä jotka viitsii tuon summan siihen sijoittaa Ja me käytämme mieluummin tuon rahan tarjoamalla asiakkaille, vaikka karkkia, tai hedelmiä marraskuun ankeina päivinä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti