perjantai 5. marraskuuta 2021

Korona aiheuttaa taas toimitusvaikeuksia

Valitan taas näitä koronan tuottamia hankaluuksia omaan työhöni. Tällä hetkellä Suomeen ei saada ollenkaan Dermalogican PURE NIGHT (85€) yövoidetta eikä ANTIOXIDANT HYDRAMIST (46€) hoitosuihketta. Niitä on saatavilla taas joulun tienoilla.


iS Clinicalin Copper Firming Mist on virkistävä hoitosuihke, joka tarjoaa iholle tehokkaan antioksidanttisuojan ja taistelee ikääntymistä vastaan.


Tuotepuutteet voi korvata muilla tuotteilla

Ne asiakkaat, jotka ovat tottuneet käyttämään näitä kahta toistaiseksi puuttuvaa tuotetta, voivat korvata niitä muilla. Todella hyvä pigmenttiä hajottava tuote on uusi POWERBRIGHT DARK SPOT SERUM (98€) seerumi, jota voi käyttää minkä tahansa hoitovoiteen kanssa. Myös Pure Night on pigmenttiläiskiin tarkoitettu yövoide, mutta tämä PowerBright Dark Spot Serum on huomattavasti tehokkaampi kirkastamaan ihon väriä ja vähentämään pigmenttiläiskiä. 
Antioxidant Hydramist hoitosuihkeen voi korvata joko Dermalogican ULTRA CALMING MISTillä (34€) tai iS Clinicalin COPPER FIRMING MISTillä (39€). Ultra Calming Mist on kosteuttava herkän ihon hoitosuihke, joka vähentää punoituksia ja rauhoittaa lämmönvaihtelun aiheuttamia ongelmia. Se sopii kenelle tahansa ja on näin talvella erinomainen korvaava vaihtoehto Antioxidant Hydramistille. 
iS Clinicalin Copper Firming Mist on kiinteyttävä ja kosteuttava hoitosuihke, mikä on erinomainen lisäys yli kolmekymppisen kuivan ihon hoitoon. Itselleni tämä on ollut lempihoitosuihke jo pitkään. Joitakin mietityttää tuo copper-sana eli kupari tuotteen nimessä, koska metalliallergikkoja on paljon. Tämä kupari ei ole missään tekemisissä metallin kanssa, vaan se elvyttää ihon omaa kuparisynteesiä, joka ylläpitää ihon kiinteyttä. Elimistössähän on kuparia esimerkiksi veressä, joten se on ihan luonnollinen aine iholle, eikä aiheuta ongelmia esimerkiksi nikkeliallergikoille. 


Toimitusvaikeudet työllistävät

Hoitola on selvinnyt erittäin hyvin korona-ajasta ja asiakasmäärät ovat samoja kuin ennenkin, mutta työtä tämä tilanne on lisännyt. Toivon, etteivät verkkokauppa-asiakkaat ja hoitolankin asiakkaat ole ihan suivaantuneet hitaaseen palveluun. Nämä toimitusvaikeudet iskivät ihan yllättäen loppukesästä juuri, kun Pimeän Kaupan tapahtuma alkoi ja oli syyslomaruuhka muutenkin. Maahantuojat ja hoitolat eivät olleet mitenkään varautuneet näihin puutteisiin, koska koronan tuomat logistiikkaongelmat olivat jo tasaantuneet. 
Suurin ongelma on ollut, että maahantuojien asiakaspalvelut menivät aivan tukkoon, enkä saanut mistään tietoa, onko tavaraa tulossa vai ei. Varsinkin Dermalogicalta sain hohtimilla kiskoa tietoa ja kysyä samoja asioita moneen kertaan. Myös kielivaikeudet kärjistyivät, koska monella maahantuojalla on venäläisiä työntekijöitä ja stressaantuneena on vaikea saada täsmällistä tietoa kysytystä asiasta. 
Myönnän myös, että olen itse aika nopea kiihtymään ja sehän ei auta mitään. Tiedän, että hoitolani on suuri ja tärkeä ostaja monelle maahantuojalle ja olen hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Siksi saan hyvää palvelua ja nopeasti vastauksia, mutta ellei maahantuojat itsekkään tiedä, missä tavara liikkuu, eivät he voi sitä minullekaan kertoa. 
Työpäiväni on täynnä kasvohoitoja ja en ollut varautunut mitenkään, että aikaa olisi pitänyt olla kymmeniin sähköpostiviesteihin ja tekstareihin, jotta asiakkaat olisivat saaneet tiedon, missä tavarat viipyvät. Pidennän aina työpäivääni sen mukaan, että kaikki tulee hoidettua, mutta sitäkään ei voi loputtomiin tehdä. 
Nyt tämä hankala tilanne on ohitettu ja olen ”hamstrannut” tavaraa hyllyihin niin, että olen nyt varautunut tilausten myöhästymiseen. Tietysti tavaran seisottaminen hyllyissä on erittäin kallista ja toivon, ettei tämä jää pitkäaikaiseksi tavaksi. Kuitenkin valitsen mieluummin tämän vaihtoehdon kuin huonon asiakaspalvelun, joka rassaa minua todella paljon. 
Toivoisin todella, että tämä korona jo helpottaisi ja rokotteita otettaisiin, koska se näyttää olevan paras tie selviytyä tästä. Toivon myös, että nämä kummalliset yrittäjien ajojahdit loppuvat, joista luen yhtenään yrittäjäuutisista. Koronapassi on saanut nimen natsipassi ja yritykset, joilla koronapassi on käytössä, ovat saaneet vihapostia ja uhkauksia. 
Netissä kerätään boikottilistaa yrittäjistä, jotka suhtautuvat positiivisesti rokotuksiin sekä koronapassiin ja kehoitetaan välttämään näitä yrityksiä. En tiedä mistä tämäkin idioottimaisuus on lähtöisin, mutta yrittäjät eivät tarvitse enää yhtään lisärasitteita. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti