keskiviikko 12. tammikuuta 2022

Nuoret kosmetologilla

Nuorten ja lasten käynti ihonpuhdistuksissa on lisääntynyt todella paljon viimeisen vuoden aikana ja olen tosissani paneutunut nuorten asiakaspalveluun. Minulle on hyvin tärkeää, että nuoren ensimmäinen kosmetologikokemus olisi mahdollisimman mukava.


Kosmetologin tekemä säännöllinen ihonpuhdistus auttaa paljon nuoren iho-ongelmissa.


Nuoret ovat mukavia asiakkaita

Minulla on hyvin vähän kokemusta nuorten kanssa olemisesta, koska minulla ei ole omia lapsia, eikä lähipiirissäni ole ketään teini-ikäisiä. Kuitenkin olen itsekin ollut nuori ja menen sillä intuitiolla, miten olisin halunut minua itseäni kohdeltavan ollessani 12-vuotias. Tosin nykynuoret ovat todella paljon rohkeampia ja reippaampia kuin minä olin siinä iässä. Heidän kanssaan syntyy ihan oikeita keskusteluja, kun itse muistan omasta lapsuudestani, ettei aikuisten kanssa juuri puheltu. 
Yritän aina kannustaa ja kehua nuorta asiakasta, koska finnit ja epäpuhdas iho aiheuttavat helposti itsetunto-ongelmia ja mielipahaa muutenkin. Jokaisen ulkonäöstä löytyy monia hyviä asioita ja nostan aina ne esiin niin, että nuori itsekin huomaa parhaat puolensa. Koskaan en lässytä ja kehu turhaan, vaan pyrin olemaan mahdollisimman aito ja rehellinen. 
Pyrin myös ajattelemaan mahdollisimman kokonaisvaltaisesti, mikä vaihtoehto olisi nuorelle edullisin ja terveydelle paras. En koskaan juoksuta ketään siksi, että minulle tulisi rahaa, vaan mietin, miten nuori selviäisi mahdollisimman edullisesti. Halvinta on mennä ihotautilääkärille ja syödä antibiootti- tai roaccutan-kuuri, mutta lääkitys on aina suuri rasitus elimistölle. Varsinkin voimakkaan roaccutanin kanssa pitää toimia hyvin harkiten. Tytöille hyvä apu on ollut minipillereistä ja minä mietin aina jokaisen nuoren kohdalla nämä vaihtoehdot läpi.


Ihotautilääkäri ja kosmetologi toimivat yhteistyössä

Silloin, kun on kysymys akneihosta ja voimakkaasta rasvoittumisesta, paras tulos tulee, kun kosmetologi ja ihotautilääkäri tekevät yhteistyötä. Nykyään ihotautilääkärit suosittelevat, että antibioottikuuriin yhdistetään ihonpuhdistuksia. 
Roaccutane-hoidon aikana ei taas mekaanista puhdistusta tai kuorintaa suositella, joten kosmetologin pitää tietää, mikä lääkitys on menossa. Itse suosittelen aina menemään suoraan ihotautilääkärille, eikä yleislääkärille, koska ihotautilääkärin osaaminen on paljon laajempaa. Eikä roaccutane-kuuria saa määrätäkkään kuin ihotautilääkäri.
Nuoren ihonhoidolla on suuri merkitys koko hänen elämänsä ajan, koska on tärkeää, ettei finneistä jää arpia. Nuorta itseään pitää motivoida oikeaan ihonhoitoon ja ihoa ei saisi itse puristella. Tytöillä meikki on hyvä konsti peittää ihoa, eikä siitä ole mitään haittaa. Tiedän, että oma ikäluokkani paasaa vieläkin meikin olevan huono asia, mutta se on ihan vanhentunutta tietoa, eikä sellaista puhetta saa enää levittää.
Nyt, kun kirjoitan tätä juttua, huomaan miten paljon kosmetologi tarvitsee tietoa päästäkseen parhaaseen lopputulokseen nuoren ihon kanssa. Tämä kaikki tieto on jo minulle ihan automaattista ja osaan heti ajatella jokaisen uuden nuoren kohdalla monelta kantilta, mikä tie olisi paras valita päästäkseen hyvään lopputulokseen. Tietysti pitkästä kokemuksestani on hyötyä ja se auttaa paljon ihon tilanteen määrityksessä. Ehkä minun pitäisi suunnitella joku kampanja nuorten ihonhoitoon, koska siinä tarvitaan paljon tietoa ja sitä tietoa minulta löytyy.





Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat ensimmäisenä tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti