Kiitos kaikille, jotka osallistuitte hoitolani Black Friday tarjoustapahtumaan! Olen kiitollinen kaikille asiakkailleni, jotka mahdollistavat tapahtumien onnistumisen. Nämä tapahtumat ovat minullekin kivoja ja virkistäviä arjen keskellä.
Black Friday on kaikkialla
Myönnän, että toinen puoli minussa miettii, onko tämä Black Friday hössötys ihan järkevää. Tänä vuonna tuntui jo tulevan korvista ulos, kun koko ajan mainostettiin Black Fridayta, Black Weekiä ja muuten vaan mustaa.
Toivon, että en itse ärsyttäisi omia asiakkaitani jatkuvalla pommittamisella. Sitä mahdollisuutta minulla yrittäjänä ei ole, että en osallistuisi tapahtumaan. Yrittäjä on niin kaupallisuuden armoilla, ettei tällaisista tapahtumista voi jäädä pois. Kuitenkin tämä on hyvä tapa mahdollistaa, että asiakkaat saavat kolme kertaa vuodessa hankkia hoitotuotteensa ale-hinnalla. Jos on oikein taloudellinen voi kaiken käyttämänsä kosmetiikan ostaa -20%, kun tekee ostokset näistä tarjoustapahtumista.
Nämä tapahtumat ovat kivoja päiviä itselleni, koska ne katkaisevat tavallisen arkisen aherruksen. Minusta on mukavaa kohdata asiakkaita ilman kiirettä ja neuvoa hoitotuotteita ja käyttötapoja. Samalla saan konkreettista palautetta ja tietoa mitä asiakkaat ovat tykänneet eri tuotteista ja miten he ovat niitä käyttäneet. Ennen kaikkea on kiva kuulla millaisia tuloksia kotihoidossa on saatu ja saan myös tietoa, missä ihon ongelmissa on tullut hyvä tulos.
Tiedän, että jotkut kosmetologit kiusaantuvat, jos heiltä kysellään paljon. Jotenkin he pelkäävät, etteivät osaisi vastata kunnolla. Kaikki työntekijäni ovat vältelleet tilanteita, joissa asiakkaat kysyvät neuvoa ja minun on ollut sitä vaikea ymmärtää. Itse koen olevani parhaimillani, kun saan laittaa koko ammattitaitoni liikkeelle, eikä minua hävetä, jos joudun myöntämään, etten jotain tiedä. Eihän kukaan ole kaikkitietävä ja ainahan voin kysyä neuvoa kollegoilta ja kertoa asiakkaalle vastauksen myöhemmin. Enkä usko, että kukaan pitää minua huonona kosmetologina, jos joskus vastaan etten tiedä.
Tapahtumat työllistävät
Se on myönnettävä, että nämä Black Friday ja Pimeän kaupan illat työllistävät todella paljon. Tavallaan teen 2-3 viikkoa päällekäin kahta työtä, kun suunnittelen ja järjestelen tapahtumaa ja samalla teen hoitotyötä samaan tahtiin kuin muulloinkin. Yleensä viikko ennen tapahtumaa ja viikko sen jälkeen menee yli kahdentoista tunnin työpäivällä. Samaa tekee ”nettipäällikkö” Kaisa, joka muuttaa ideani nettiin sopiviksi. Onneksi hänkin on sopeutunut tähän yrittäjyyden perusasiaan, että silloin tehdään töitä, kun töitä on.
Tietysti olisi ihanteellista, jos suunnitelmia voisi tehdä paljon etukäteen ja jakaa töitä pidemmälle ajalle. Toistaiseksi se ei ole mahdollista, koska kaikki on kiinni maahantuojista ja siitä miten pystyn tarjouksia neuvottelemaan. Yleensä varmuus tuotteiden saatavuudesta tulee muutama päivä ennen tapahtumaa. Nykyisin koronan jälkeen joudun tarkistamaan kaiken tavaran saatavuuden ennen kuin uskallan tehdä tarjouksia. Ennen tällaisia ei tarvinnut ajatella ja oli ainoastaan postista ja matkahuollosta kiinni, jos tavara ei ollut hoitolassa silloin, kun piti.
En tee Tähtitarjouksiakaan selvittämättä Suomen varastoja ja nykyisin olen joidenkin tuotteiden kohdalla selvillä siitä, miten tavaraa on Euroopan välivarastoissa ja miten kauan kuljetus Suomeen kestää. Siinä mielessä hoitolani on osa globaalia talouselämää, ettei enää riitä tieto Suomen maahantuojasta, vaan on hyvä varmistaa Euroopan välivarastojen tilanne.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat ensimmäisenä tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje TÄSTÄ
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti