Luin Aamulehdestä, että Tampereella kierrellyt sarjakaunistuja oli jäänyt kiinni ja sai oikeudessa vuoden ehdollista vankeutta. Ilmeisen ahkera rikostelija hän on, koska tuomio tuli petoksista, joita oli 91 ja niitä hän tuskin koskaan pystyy maksamaan.
Yrittäjä on aina varuillaan rikoksien varalta
Kaupan alalla tapahtuu rikoksia entistä useammin, kun varkaudet ja vahingonteot vain lisääntyvät. Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että minun hoitolasta ei ole ikinä varastettu mitään. Huijauksia on jonkin verran tapahtunut verkkokaupassa ja hoitolassa ne ovat jääneet huijausyrityksiksi.
Verkkokaupan toimintaa aloittaessani lähetin tavaraa muutaman kerran laskulla ja ne laskut kyllä jäi maksamatta. Aika nopeasti opin, ettei kehenkään voi luottaa ja laskun laitan mukaan nykyisin vain pitkäaikaisille asiakkaille.
Maksupäätteeni on muutaman kerran ollut toimimaton ja kerran jopa Telian töppäyksen takia parisen viikkoa. Silloin annoin kaikille pankkisiirron, eikä ikinä ole yksikään lasku jäänyt maksamatta. Pidän itse sitä jo harvinaisuutena, että olen toiminut lähes puoli vuosisataa, eikä mitään varkauksia tai huijauksia ole tapahtunut.
Monia muita erikoisia tapauksia on kyllä sattunut, jotka ovat liittyneet rahaan. Muutaman kerran olen antanut hoidosta tai hoitotuotteista rahat takaisin, vaikka tiedän, ettei mitään virhettä ole tapahtunut ja oikeus olisi minun puolellani. Huuto ja valitus on ollut niin valtavaa, etten ole sellaista viitsinyt kuunnella ja helpoin tapa on maksaa rahat takaisin. Yleensä kyseessä on ollut jotenkin erikoinen persoona, joka haluaa riidellä.
Saman teen aina, kun joku käy kimppuuni saamastaan lahjakortista. Näitä sattuu pari kertaa vuodessa, että ihminen on loukkaantunut tai ärsyyntynyt saamastaan lahjakortista ja moite tulva kohdistuu minuun, eikä lahjan antajaan. Tiedän jo hyvin sen kaavan, miten tällainen suuttuminen etenee ja pyydän jo ensimmäisessä puhelussa tilinumeron ja maksan hinnan heille rahana. Usein minusta tuntuu, että henkilö on suorastaan pettynyt, kun en lähdekkään riitelemään, vaan luovutan jo heti ensimmäisen haukkumispuhelun alussa.
Huijausyritys
Kymmenkunta vuotta sitten Hämeenlinnassa kiersi huijarinainen, joka käytti samaa kaavaa joka liikkeessä. Hoitolaan tullessaan hän oli näyttävästi pukeutunut ja laittautunut kauniiksi. Hän halusi ostaa sisarelleen lahjakortin ja hoitotuotteita myös itselleen.
Kirjoitin lahjakortin ja hän kehui lipevästi minua ja hoitolaani. Kaikki tuotteet, mitä hänelle esittelin, hän halusi ostaa ja pisti ne heti kassiinsa. Sitten, kun piti maksaa, hän järkyttyneenä pahoitteli jättäneessä rahapussin kotiin vahingossa. Sitten hän kertoi mielipahoissaan olevansa viemässä pikkutyttöään ratsastustunnille ja tyttö odottaa autossa ja nyt hänellä ei ole rahaa ratsastustuntia varten.
Hän pyysi minulta rahaa lainaksi ja sanoi maksavansa rahan takaisin, kun tulee iltapäivällä maksamaan ostoksensa. En tietenkään antanut, koska ymmärsin, että minua yritettiin huijata. Nainen meinasi lähteä hoitotuotteet kassissaan ja lupasi tulla myöhemmin maksamaan. Pyysin tiukasti tavarat takaisin ja sanoin, että annan ne sitten, kun hän tulee ne maksamaan. Naista en nähnyt sen jälkeen ja soitin tapauksesta poliisille. Jälkikäteen kuulin, että huijaus oli muutamassa kaupassa onnistunut ja myyjä oli jopa antanut rahaa ”lapsen ratsastustuntiin”. Itse en ole näin hyväuskoinen ja elämä on jo opettanut, että kaikkea pitää epäillä.
Tähtitarjoukset 15.5.-23 asti:
- iS Clinical Environmental Protection Collection -pakkaus NYT 129€ (norm.197€), jossa on puhdistusgeeli, kolme pientä seerumia ja aurinkosuojavoide
- Dermalogica Daily Milkfoliant NYT 55€ (norm.68€) kuorintajauhe
⭐️ Muista myös osallistua Tähtiarvontaan kommentoimalla hoitolan julkaisuja blogissa, Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on tällä kertaa iS Clinicalin Environmental Protection Collection -pakkaus ja aikaa osallistua 15.5.-23 asti.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä
En ymmärrä ihmisiä. Miten ihmeessä voi loukkaantua lahjakortin myyjälle? tiina.palomaki(at)kolumbus.fi
VastaaPoista