lauantai 10. elokuuta 2024

Pinkki on uusi oranssi

Olen aina tykkänyt oranssista väristä ja se yhdistettynä kultaan on hoitolankin värimaailma. Varmaankin kolmekymppisestä asti olen käyttänyt oranssin, korallin ja ruskean sävyjä vaatteissani, mutta alkukeväästä hurahdin pinkkiin.




Muutoksia vaatekaapissa

En yleensä ajattele sopiiko joku väri minulle tai miltä se toisten silmään näyttää, vaan pääasia on, että itse pidän vaatteistani. Tiedän, että oranssi on joillekin ärsyttävä väri ja jotkut kokevat sen liikaa huomioväriksi. Minä olen aina rakastanut kirkkaita värejä ja vaatekaappini on oranssi, ruskea, vihreä ja kulta. Tykkään myös kimalluksesta ja kaikesta rimpsusta ja röyhelöstä ja hälläväliä sillä, onko se tyylikästä vai ei.
Kaksi parasta ystävääni on tekstiilityönopettajia ja vaatealan ammattilaisia ja heiltä saan kyllä kommentteja liiallisista hiluista. Eikä se minua vaivaa, vaan jokainen tekee tyylillään. 
Nyt sitten olenkin ihan lähes salaa itseltäni siirtynyt pinkkiin, lilaan ja vaaleanpunaiseen. Huomasin juhannuksen tienoilla, että kaikki kevään aikana ostamani vaatteet ovat fuksian punaisia. Sitten, kun sen tajusin, olen jatkanut samalla linjalla ja nyt olen hakenut myös työvaatteita, jotka sopisivat tähän uuteen väriajatteluuni. 


Inhoan sinistä

Olen aina ollut aika ronkeli värien suhteen, enkä missään tapauksessa osta koskaan mitään sinistä. Farkut on ainoa sininen, mitä vaatekaapistani löytyy. Pidän sitä tylsänä värinä ja toinen syy on, että äitini käyttää pelkkiä sähkönsinisiä vaatteita. Äidilläni on kaksi kriteeriä vaatteissaan eli ne pitää olla kierrätettyjä, siis kirppiksiltä ostettuja, ja kirkkaan sinisiä. En missään tapauksessa halua matkia äitiäni ja siksi sininen ei minun värimaailmaani mahdu. Äitini käyttää ilmaisua, että sininen on hänen turvavärinsä ja ehkä minun turvaväri on ollut tämä oranssi.
En osaa selittää, miksi tähän pinkkiin hurahdin, mutta nyt näen vain pelkkiä pinkkejä vaatteita. Minä en juuri koskaan ehdi Suomessa vaateostoksille ja siksi käytän paljon verkkokauppoja tai säästän vaateostokseni ulkomaan matkoille. Onneksi mieheni tykkää olla vaateostoksilla ja hän mielellään auttaa minua sovituksissa ja tuo kokeiltavaksi vaatteita, mitkä ovat hänen mielestään kivoja. Hän usein haluaa ostaa äidilleen 92v. matkatuliaisiksi jotain vaatetta ja ne hän myös valitsee itse, mikä on miehelle aika harvinaista.
Ostan verkkokaupoista lähes kaiken, mitä yleensäkin ostan, koska se on niin helppoa. Pyrin käyttämään aina kotimaisia pienten yrittäjien verkkokauppoja. Moni näistä verkkokauppojen omistajista on minulle tuttuja yrittäjänaisten tapahtumista.
Kenkäni ostan Iisalmesta Kenkäliike.fi verkkokaupasta, josta saa suuria kokoja ja pieniä kokoja. Sieltä saa hyvälaatuisia kotimaisiakin kenkiä ja ennen kaikkea sieltä löytyy koko 36, jota on yleensä vaikea löytää. Moni kenkävalmistaja aloittaa koot numerosta 37 ja kun olen kirpun kokoinen muutenkin, niin tarvitsen myös kirpun kokoiset kengät. 
Vaatteita tilaan Kotirouva.com vaateliikkeestä ja heillä on kivijalkamyymälä Helsingin keskustassa. Alusvaatteet tilaan Loviisasta Meritta Bra verkkokaupasta, koska käytän vain yhtä merkkiä ja tiedän kokoni. Muutenhan olisi mahdoton ostaa rintaliivejä tai bodyja kokeilematta, mutta olen saanut aina juuri sopivat, kun kyseessä on aina sama merkki eli PrimaDonna
Toivoisin, että me pienet yrittäjät voisimme jotenkin verkostoitua ja tukea toistemme verkkokauppoja, mutta ainakaan näin paikallisesti ideani ei ole muita kiinnostanut. Itse tekisin mielelläni yhteistyötä ja olen valmis markkinoimaan toisten yrityksiä, mutta tämä ajattelutapa ei ole koskaan ottanut tulta alleen. Ilmeisesti pelätään, että tuo toinen yrittäjä voikin hyötyä enemmän kuin minä itse, niin on parempi, etten tee mitään, jottei kukaan muu vain hyödy liikaa.


⭐️ Osallistu arvontaan! Seuraa ja kommentoi hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan kahden viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 6.–19.8.-24.



Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti