Olen ylläpitänyt hoitolani verkkokauppaa jo yli kymmenen vuotta ja olen hyvin tyytyväinen, että aikanaan perustin sen. Pienen yrityksen verkkokauppa ei ole mikään kultakaivos, mutta monella tavalla tarpeellinen lisäys hoitolani toimintaan.
Olin verkkokaupan uranuurtaja
Tämä aihe tuli mieleen, kun päivittelin postin toimintaa. Äitini kertoi, että muutama hänen ystävänsä oli soittanut ja kiittänyt joulukortista, jotka tulivat perille heinäkuun alussa. Eivät siis ehtineet edes juhannukseksi.😄
Suurin haaste verkkokaupassani on tämä postin toiminta, koska melkein viikottain kyselen pakettien perään. Välillä mietin, että ehkä pitäisi vaihtaa kuljetusyritystä, mutta toistaiseksi en ole siihen ryhtynyt.
Silloin, kun aloitin verkkokauppatoiminnan en kyllä saanut mistään päin vastakaikua. Ihmiset, jotka auttoivat minua tietotekniikassa pitivät ideaani ihan hulluna. Olenkin ollut monessa asiassa innostunut niin varhaisessa vaiheessa, etteivät muut ole vielä edes keksineet niitä asioita, mitä olin jo valmis tekemään.
Onneksi pidin pääni ja perustin verkkokaupan, vaikka ei juurikaan kenelläkään muulla kauneushoitolalla sitä ollut. Sain todellakin etsiä ihmistä, joka teki ensimmäisen verkkokauppani ja perehdyin asiaan monessa koulutuksessa.
En vielä itsekkään ollut tehnyt ostoksia verkkokaupoista, mutta ymmärsin niiden olevan tulevaisuutta. Nykyisinhän ostan kaiken mikä on mahdollista verkkokaupoista, kun en ikinä ehdi oikeisiin kauppoihin.
Verkkokauppa on hoitolan näyteikkuna
Pienellä yrityksellä tilastojen mukaan verkkokauppa tuottaa noin 10-20% liikevaihdosta ja näin se on minunkin kohdalla. Yleensä kuvitellaan, että verkkokauppa on kultakaivos ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Näin se ei todellakaan ole, mutta verkkokaupassa on muitakin hyötyjä, kuin ostosten tekeminen. Verkkokauppa on kuin näyteikkuna, josta voi rauhassa selailla tuotteita ja miettiä, mikä olisi itselle tarpeellista. Itse tykkään selailla verkkokauppoja ja tietysti samalla arvioin niiden ominaisuuksia opiksi itselleni.
Moni hämeenlinnalainen tekee ostoksensa hoitolastani, mutta katsovat ne valmiiksi verkkokaupasta ja sitten paikanpäällä kysyvät, ovatko tuotteet heille sopivia. Myös verkkokaupassa paikalliset tekevät ostoksia, mutta sitten hakevat ne hoitolasta. Tämä säästää luontoa, kun ei tarvitse pakkausmateriaalia ja kuljetuksia.
Etsin koko ajan tuotteita, millä voisin laajentaa hoitolan myyntipuolta, mutta on äärettömän vaikeaa löytää sen laatuista ammattikosmetiikkaa, mihin takuulla luottaisin. Hoitosarjoja on olemassa varmaan jo toistasataa ja maahantuojia kymmeniä, mutta niiden joukosta on vaikea löytää täydellisiä helmiä, joita haluan asiakkailleni tarjota.
⭐️ Osallistu arvontaan seuraamalla ja kommentoimalla hoitolan uusimpia julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron etukoodi verkkokauppaan, joka arvotaan kahden viikon välein. Seuraavaan arvontaan voit osallistua 23.7.–5.8.-24.
Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti