keskiviikko 30. toukokuuta 2018

Minä ja kauneuskirurgia

Eräs kampaaja-asiakkaani paljasti minulle, että joku hänen asiakkaansa oli kertonut minun lukemattomista kauneusleikkauksista. Hän jopa osasi nimetä käyttämäni plastiikkakirurgin joka oli Ralf Nordström. Näinhän se on, että muut ihmiset tietää asiat paremmin kuin itse tietääkään,

Kosmetologikin vanhenee

Tuon ihmisen kertomus minun tekemisistäni ei ole totta, mutta kyllähän se voisi olla niinkin. En vaan olisi valinnut leikkaavaksi lääkäriksi tuota edellä mainittua. Tottakai minäkin vanhenen aivan samoin kuin kaikki muutkin ihmiset enkä ole koskaan luullutkaan mitään muuta. Tiedän, että ulkonäköäni ja ikääntymistäni seurataan ja katsotaan erittäin tarkkaan, koska halutaan nähdä miten kosmetologi vanhenee. Jotkut siitä mainitsee vähän piikitellen, koska he ovat päätelleet vanhenemisen olevan minulle paha ja minua voisi helposti loukata sillä. Uskoisin, että suhtaudun vanhenemiseen aika rennosti. Se mietityttää miten nopeasti elämä on mennyt ja minulla on enää noin kaksitoista työvuotta jäljellä. Olen ehkä aloittanut jo surutyön luopumisesta, vaikka onneksi kaksitoistavuotta on paljon ja ehdin vielä oppimaan siinä ajassa paljon uutta. Ulkonäkööni liittyvät asiat eivät minua sureta. Tietysti välillä ihmettelen kuka tuo rypistynyt velttoleukainen nainen tuolla peilissä on. 

Haluan vanheta kauniisti

Tietysti ulkonäkö on minulle tärkeä asia enkä halua näyttää itseäni vanhemmalta. Toistaiseksi olen saanut riittävästi apua hyvästä kotihoidosta ja Nanolift kasvohoidosta (124€). Nyt, kun olen siirtynyt käyttämään iSClinicalia huomaan myös ihoni selvästi napakoituneen ja veltostunut heltta leuassa on vähentynyt. Odotan innolla, että ehdimme Marin kanssa tekemään vähintään kolmenkerran sarjan iSClinicalin Ice&Fire kasvohoidosta (n. 80-95/kerta). Sen tuloksia kollegat kilvan kehuu ja juuri luin saksalaista Vogueta, kun joku heidän julkkiksensa kertoi käyvänsä Ice&Fire kasvohoidossa. Tietenkään kasvohoidolla ei pysty poistamaan silmäpusseja, tai nostamaan poskipäitä, mutta jo sileä ja hyvän värinen iho vähentää vanhuuden näkymistä. Minulla ei ole mitään plastiikkakirurgiaa vastaan ja ehkä joskus voin siihenkin turvautua. Lähinnä ajattelen valuvaa yläluomea ja silmän alla olevia juonteita. Näen selvästi itseltäni miten pehmytkudos iän myötä vähenee ja silmät menevät kuopalle. Se taas puristaa rasvakerroksen silmänalta pois niin, että se on painavana pussina yläluomen yläosassa. Tämä pussi painaa silmää ja silmäluomi voi valua jopa näkökentän eteen. Tämä on tapaus mikä ilman muuta pitää leikata, koska se on terveydellinen haitta. Liian usein se jätetään hoitamatta ja se tietää monia muita vaivoja, kun näkökentää yritetään parantaa pääasennolla. Seuraan tätä hyvin tarkkaan itselläni, koska en halua lisävaivoja silmäpusseista. Tällä hetkellä tilanne ei vielä vaadi leikkaustoimenpidettä.

Kollageeni auttaa rypistymiseen

Ihon ja elimistön vanheneminen on luonnollinen toiminto eikä sitä voi pysäyttää. Kasvojen iholle voi kuitenkin tehdä paljon, koska se alue vanhenee nopeasti uv-säteilystä johtuen. Mikään vaatteiden alla oleva iho ei rypisty ja veltostu niin paljoa kuin kasvot. Siksi kosmetiikan raaka-aineet pystyvät hidastamaan ihon vanhenemista sille tasolle mikä aurinkoa saamaton iho on. ISClinicalin kehittämät raaka-aineet ja menetelmät on kehitetty nimenomaan ylläpitämään kollageenisynteesiä eli sitä toimintoa ihossa mikä tuottaa kimmisäikeitä. Ikääntyminen heikentää kollageenin laatua ja määrää ja uv-säteily haurastuttaa ja pilkkoo kollageenisäikeet ja se kaikki näkyy rypistymisenä ja veltostumisena. Hyvä ihonhoito kotona ja tehokkaat kasvohoidot auttavat hyvin paljon ihon sileyteen ja velttouteen. Säännöllisesti hoidettu kuusikymppinen iho on yleensä samassa tasossa kuin hoitamattoman 45-50-vuotiaan kasvot. Siksi minulle toistaiseksi riittää Marin tekemät hyvät kasvohoidot. Viime vuonna myyntiin tullut Bt-Sonic ultraäänilaite (126€) lisää huomattavasti kotihoidon vaikutusta ja harmittelen ettei sitä ollut jo kymmenenvuotta sitten. Huomaan selvästi miten paljon Bt-Sonic lisää hoitotuotteiden vaikutusta ja auttaa ihon vahvuuteen. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti