perjantai 11. tammikuuta 2019

Suosituksia puhelimen käyttöön kasvohoidossa

Nykyisin jokaisella on kännykkä ja se on jo sen verran vanha keksintö, että sen käyttö on selvää. Erittäin harvinaista on, että meillä kasvohoidossa pitää puuttua kännykän käyttöön. Silloin, kun tällainen tilanne tulee se on aika haasteellista.

Kasvohoidon aikana kännykän käyttö on hankalaa

Yleensä asiakkaat rentoutuvat kasvohoidossa ja sulkevat kännykät jo ihan itsensä takia. Moni haluaa olla täysin rauhassa häiriötekijöiltä ja se onkin ihan viisasta. Sekin on täysin ymmärrettävää, että joskus asiakas esimerkiksi odottaa puhelua lääkäriltään ja pitää puhelimen lähettyvillä. Ilman muuta sillloin, kun soitto tulee nostan asiakkaan istumaan ja hän saa puhua rauhassa. Joskus myös pienten lasten äideillä on puhelin saatavilla, jos lapset ovat keskenään kotona. Ymmärrän hyvin, että äidin pitää olla saatavilla ja lapset on ohjeistettu soittamaan vaan tärkeissä asioissa. Näissä tilanteissa ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa. Ongelmia tulee silloin, jos asiakas haluaa saman aikaisesti
esimerkiksi päivittää facebookia, kun minä teen kuorintaa, tai kasvohierontaa. Hankalaa on myös, jos asiakas vastaa jokaiseen puheluun ja hänellä on kännykkä korvalla, kun minä yritän tehdä kasvohoitoa. Asiakas ei aina ymmärrä, että kasvoilla voi olla paksu kerros jotain hoitoainetta ja aineet ovat puhelimessa, kun sen nostaa korvalleen. Hoitotuotteet muuttuvat nopeasti ihon lämpöisiksi eikä niitä tunne kasvoillaan. Näihin aineisiin, kun työntää kätensä ihminen automaattisesti yrittää sormiaan puhdistaa ja seuraavaksi pyyhkii aineet omiin vaatteisiinsa, tai peittoihin. Esimerkiksi musta lääkehiiltä sisältävä Charcoal Masque ei ole helpoimmasta päästä pestä vaatteista pois. En ilkeyttäni estä puhelimessa puhumista vaan se ihan oikeasti häiritsee työni tekemistä. Kahdet kädet ja puhelin ei mahdu yksille kasvoille ja nuo hoitoaineet puhelimessa ja ympäriinsä levinneenä tuottaa
paljon lisätyötä.




Jösse näyttää mallia miten rentoudutaan

Kasvohoidossa rentoudutaan

Yleensä yhdeksänkymmentäprosenttia asiakkaista nukkuu ja rentoutuu kasvohoidon aikana. Jotkut
ihmiset ovat kuitenkin niin levottomia, että tunnin paikallaan olo on työlästä. Ilmeisesti he ovat myös sosiaalisessa mediassa online, koska päivitykset pitää tehdä heti. Nyt kyse ei ole meidän teiniasiakkaista, koska heidän puhelimen käyttönsä on esimerkillistä. Yleensä eniten puhelimessa kiinni on 45-55-vuotiaat ja kyse ei ole työasioista. Senkin ymmärtäisin, jos työssä on niin kiire tilanne, että on pakko hoitaa jokin tekstiviesti. Sitä pidän häiritsevänä, jos tekstaillaan kavereille ja kommentoidaan facebookiin. Tällaisessa tapauksessa kasvohoidossa menee helposti vartin verran pidenpään, koska joudun keskeyttämään hoidon tekstailujen ajaksi. Yleensä joudun ainakin pariin kertaan pyyhkimään asiakkaan kädet ja hiukset levinneistä hoitoaineista ja sekin pitkittää ja katkaisee hoitoa turhaan. Eniten minua harmittaa, että kasvohoidon tärkeä merkitys rauhoittajana ja rentouttajana ei toteudu. Hoidon lopussa on ärsyyntyneenä sekä minä, että asiakas joka ilmeisesti kokee ettei ole rauhassa saanut käyttää puhelintaan. Mietin mihin kaikkeen pitää suostua hyvän asiakaspalvelun nimissä. Koen, että asiakkaan rahat menee hukkaan, kun hän ei saa hoidosta kaikkea sitä mikä olisi mahdollisuus saada. Yleensä selitän perusteellisesti miten puhelimen kanssa käy, kun
sen länttää poskeen jossa on paksu kerros hoitoaineita. Sekään ei yleensä auta elleivät he itse näe sotkua mikä siitä aiheutuu. Näiden hoitotilanteiden jälkeen mietin miten asia pitäisi selittää, että ihminen huomaa tilanteen missä puhelimen käyttö ei ole suotavaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti