torstai 22. heinäkuuta 2021

Kesäloma 22.7.–3.8.-21

Tänään on kesälomani ensimmäinen päivä ja voin sanoa, ettei se oikein vielä tunnu miltään. Olisin ihan hyvin voinut vielä jatkaa työssä, mutta olin perheelleni luvannut olla lomalla tässä kohtaa. Varmasti lomafiilis löytyy muutaman päivän päästä.

Hoitola on kiinni 22.7.–3.8. mutta verkkokaupassa on LOISTAVA ALE!

Takana ovat erikoiset ajat

Minulla on ollut niin hyvä työinto päällä, että en todellakaan vielä kaivannut lomaa. Tuntuu vähän pakkopullalta siirtyä lomatunnelmaan, kun mielessä on paljon kivoja suunnitelmia hoitolaa varten. Tosin tiedän hyvin, että välillä on pakko pysähtyä ja katsella maailmaa muustakin näkökulmasta.
Viimeisen puolentoistavuoden aikana olen tehnyt todella paljon muutoksia ja ajanut itseäni säälimättä eteenpäin, jotta varmasti selviydyn tästä koronakurimuksesta. Näin ovat tehneet kaikki yrittäjät, joilla on ollut töitä jäljellä, joten en todellakaan ole tilanteessa yksin. 
Tietysti se auttaa, että en ole koskaan kuvitellutkaan pienyrittäjän työn olevan helppoa ja olen aivan itse tämän työn valinnut. Siksi en missään tapauksessa valita, koska teen juuri sitä, mitä olen halunnutkin. Tosin tätä koronaa en olisi kyllä valinnut, mutta sehän iski päälle kysymättä.
Olen koronan takia tehnyt aivotyötä ja ideointia moninkertaisesti normaaliin aikaan nähden. En todellakaan ole jäänyt katselemaan vierestä, miten minulle käy, vaan olen aktiivisesti ideoinut asioita, mitkä toimivat tässä hetkessä. Ideointi jatkuu heti, kun pääsen työhön takaisin ja teen syksyllä muutoksia verkkokauppaan ja pyrin parantamaan asiakaspalvelua kaikin tavoin. Ideoinnin ja luovuuden kannalta loma tekee ihan hyvää, koska pitää olla tuoreita näkemyksiä, jotta syntyisi jotain uutta.


Tänä vuonna ei matkusteta ulkomaille

Olen aina tottunut lähtemään matkalle, kun loma alkaa ja yleensä vasta lentokoneessa jätän työasiat mielestäni. Tämän takia olen vähän epäröinyt koko loman pitämistä, kun nyt en halua ulkomaille matkustaa. Toisaalta on ihan hyvä kierrellä välillä kotimaata ja olemmekin ensi viikolla muutaman yön mökissä Himoksen lähellä. Tarkoitus on kierrellä siinä lähiympäristössä katsomassa nähtävyyksiä ja museoita. Mitään selkeämpää suunnitelmaa ei ole, mutta haluaisin kyllä lomani aikana käydä jossain kotimaisessa sotamuseossa. 
Haluan myös käyttää aikaa lukemiseen ja askarteluun äänikirjoja kuunnellen. Minulla on muutama käsityö- ja askarteluidea, joita nyt lomalla haluaisin kokeilla. Ihan kiva on myös vaan olla möllötellä ilman mitään järkevää tekemistä. Siihen otan mallia meidän pojilta, jotka osaavat ottaa rennosti. Tuntuu, että meidän kissat päättivät nukkua helteen ylitse, koska ne eivät edes menneet ulkohäkkiinsä, vaan nukkuivat yösijoillaan.
Hoitolahan on nyt suljettu, mutta hoidan kyllä verkkokauppatilaukset ja muun viestiliikenteen. Sekin on helpottavaa, että hoitola on kiinni, eikä tarvitse huolehtia siellä olevista töistä. Aikaisemmin, kun hoitola oli auki, niin jouduin koko ajan vastaamaan työntekijän kysymyksiin ja hoitamaan tilaukset sekä muut ostotoiminnat. En pystynyt yhtä päivää olemaan niin, etteikö jotain asiaa pitänyt hoitaa. Nyt perääni ei soitella ja saan rauhassa unohtaa hoitolatyön. 
En ole puoleentoista vuoteen käynyt oikeastaan missään ja nyt jo sekin on kiva, jos pääsisi ravintolaan syömään ja ostoskeskukseen katselemaan kauppoja. Tilanne on niin erilainen kuin koskaan ennen ja olen aika vähään tyytyväinen, kun pääsee edes hetkeksi pois omista ympyröistään. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti