maanantai 3. lokakuuta 2022

Yhteenveto Pimeän kaupan tapahtumasta

Kiitos asiakkaille Pimeän kaupan illasta! Olen oikein tyytyväinen tähän kauppatapahtumaan, niin kuin aika usein ennenkin. Nyt oli helpottavaa, ettei korona enää aiheuttanut kuin vähäisessä määrin sekaantumisia logistiikassa ja kaikki toimi ihan kuin ennen vanhaan. :)


Uutuustuotteet herättivät eniten kiinnostusta Pimeän kaupan tapahtumassa.


Verkkokaupan käyttö lisääntyy

Pimeän Kaupan tapahtuma on järjestetty jo ainakin kymmenkunta kertaa ja joka kerta huomaan, että ostoja on siirtynyt enemmän verkkokauppaan. Se on varmaan ihan luonnollinen kehitys ja koska verkkokauppanikin on toiminut jo yli kymmenen vuotta, minulla on lukuisia tuttuja vakioasiakkaita ympäri Suomea. Minulle on aivan sama kumpaa tietä asiakkaat käyvät ostoksilla, täällä hoitolassa vai verkkokaupassa. 
Itse pidän siitä, että kaupankäyntiin liittyy sosiaalinen piirre ja hoitolassa kävijöiden kanssa pääsen vaihtamaan mielipiteitä, mutta myös verkkokauppa-asiakkaiden kanssa neuvotellaan sähköpostilla tai puhelimessa. 
Eniten olen huolissani siitä, onko tämä tapahtuma tarpeeksi vetovoimainen niin, että koko kaupungin yrittäjät siitä hyötyvät. Nyt samaan aikaan oli Verkatehtaalla Hyvin Sanottu -tapahtuma, jossa keskusteltiin meidän puhekulttuurista yms. Siellä oli esiintymässä monia mielenkiintoisia ja arvostettuja puhujia ja olisin osallistunut itsekin siihen mielelläni. 
Hyvin moni ostoksilla kävijä puhui tuosta tapahtumasta ja olisi halunnut ehtiä myös sinne. Nyt pitää kuulostella, millainen sen tapahtuman anti oli ja oliko ihan vahinko, että nämä kaksi tapahtumaa olivat päällekkäin. 

Youngblood kiinnosti kaikkia

Youngbloodin kotihoitotuotteet olivat aivan selvästi tapahtuman kiinnostavimmat tuotteet. Ostopäätöksiä ei vielä tehty monia, mutta kaikki kävijät halusivat kokeilla ja keskustella näistä YB:n uutuustuotteista. Se on harmillista, ettei niistä tehdä toistaiseksi näytteitä, koska näyttteiden valmistaminen on todella hinnakasta ja ne nostavat itse tuotteiden hintoja. Yritän kehittää jonkun helpon ja edullisen purkitussysteemin, jotta voisin antaa pienen määrän kotikokeiluun. Ymmärrän hyvin, että itse kokeilemalla tuotteen teho vakuuttaa eniten.
Ihan tarkkoja ostomääriä en ole ehtinyt laskemaan, mutta päällimmäinen mielikuva on, että Dermalogican SkinPerfect Primer SK30 (52€) oli tapahtuman suosituin tuote. iS Clinicalin suosikki oli Active Peel System (109€) kuorintakuuri, mikä tuli vasta vuosi sitten myyntiin. Pitkin vuotta olen huomannut, että Active Peel System tilataan heti uudestaan, kun vanha on loppunut. Enkä sitä yhtään ihmettele, koska jo yhdellä pyyhkäisyllä sillä saa kirkkaan ja nuorekkaan ihon. Hämmästyttävän moni osti viime viikolla tulleen uutuuden Cleansing Complex Polish (63€) kuorivan puhdistuksen, joten tämän tyyppiselle helpolle kuorinnalle oli selvästi tilaus.

Seuraavia odotettuja uutuuksia ovatkin joulupakkaukset ja nekin varmaan esitellään muutaman viikon päästä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti