maanantai 10. huhtikuuta 2023

Vastauksia asiakkaiden kysymyksiin

Nämä kaupungin kauppapäivät, esim. tämä Yhen illan juttu, ovat siksikin hyviä, että asiakkaat voivat poiketa kyselemään ihonhoito-ohjeita. Ihmisillä on valitettavan korkea kynnys tulla kysymään neuvoa kasvohoidoista, vaikka en minä ketään pure. :)



Tyhmiä kysymyksiä ei ole

Kaikista ihonhoitoon liittyvistä asioista voi minulta aina kysyä. Se ei maksa mitään, jos tuollaisena kauppapäivänä poikkeaa kysymään ihonhoito-ohjeita, eikä ole mitään ostopakkoa käväistessään hoitolassa. 
Aika usein uusi asiakas erehtyy luulemaan, että tarjoushinta koskee myös kasvohoitoja. Tällaista alennusta en pysty antamaan. Minusta se olisi tosi väärin, että houkuttelisin uusia asiakkaita hoitotarjouksilla ja jättäisin pitkäaikaiset vakioasiakkaat huomioimatta. 
Ajanvarauskirja on 95 prosenttisesti täynnä vakioasiakkaiden varauksia, enkä edes voisi ottaa kovinkaan montaa uutta asiakasta. Yleensäkin on vaikeaa tehdä mitään tarjousta kasvohoidoista, koska jotain siinä pitää olla vähemmän, jos hinta alenee. Missään kasvohoidon hinnassa ei ole löysää, mistä voisi hintaa vähentää. 
Ripsien kestotaivutuksista annan joskus tarjouksen ja silloin alennus menee oman palkkani osuudesta. Kuitenkin sillä tavoin saan uusiakin asiakkaita kokeilemaan tätä kivaa ulkonäköä kohentavaa menetelmää. 
Asiakkaan ei tarvitse tietää itse, minkä kasvohoidon hän varaa, vaan minä suosittelen hoidon alussa, mitä kannattaa tehdä. Joskus kysytään pitääkö asiakkaan tulla etukäteen näyttäytymään, jotta voisin suositella hoidon. Se on tarpeetonta, koska en pysty tarkkaa hoitosuunnitelmaa tekemään ennen kuin olen käsitellyt ihoa. Kosmetologin ammattitaito näkyy siinä, että jo parissa minuutissa alkupuhdistuksen aikana pystyy kartoittamaan ihon tarpeet ja oikean hoidon. 
Voitte siis tehdä ajanvarauksen kasvohoitoon ja minä hoidan sen jälkeen loput eli valitsen hoitomenetelmän. Yleensä varaan uudelle asiakkaalle 1,5 tuntia, joten siinä ajassa kerkiää tekemään minkä tahansa kasvohoidon. 


Pilaantunut kosmetiikka ei ole vaarallista

Hyvin yleinen kysymys koskee kosmetiikan pilaantumista. Asiakas usein vertaa kosmetiikkaa ruoka-aineisiin ja pelkää vahingossa käyttävänsä pilaantuneita hoitotuotteita. Tätä ei kannata pelätä, koska liian vanha hoitotuote ei tee iholle mitään pahaa.
Kosmetiikan säilyvyys on hyvää ja usein avattukin pakkaus pysyy hyvänä 12 kk. Avaamattomassa säilyvyys voi olla 2-3 vuotta. Pilaantuneen tuotteen tunnistaa hajusta, koska siinä olevat rasvat härskiintyvät. Härskiintynyt kosmetiikka haisee sen verran epämiellyttävältä, ettei sitä kukaan mielellään levitä kasvoilleen. 
Nyrkkisääntönä ihonhoitotuotteiden pilaantumisesta on se, että ellei tuote haise pahalle, sitä voi käyttää. Eikä häskiintynytkään ihonhoitotuote ole mitenkään vaarallista. En ole koskaan kuullut, että pilaantunut tuote aiheuttaisi jonkun ihoreaktion. 
Pitkään avattuna ollut aurinkosuojavoide on saattanut menettää suojavaikutustaan. Siitä ei ole mitään faktatietoa, miten paljon suojaus vähee, mutta sanoisin, että viime kesäinen viidenkympin aurinkovoide on nyt neljänkympin suojalla. 
Samoin ihonhoitotuotteen vaikutusaineet voivat vähetä, jos tuote seisoo pitkään avattuna. C-vitamiini on ollut tällainen vaikutusaine, joka menetti stabiilisuutensa jo muutamissa päivissä. Onneksi nyt Dermalogica ja iS Clinical ovat pystyneet kehittämään menetelmän, mikä takaa C-vitamiinin säilyvyyden pitkiäkin aikoja.





⭐️ Muista osallistua Tähtiarvontoihin kommentoimalla hoitolan julkaisuja blogissa, Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on tällä kertaa Dermalogican Active Moist kosteusvoide + 5 paria iS Clinicalin Active Peel System -hoitolappuja ja aikaa osallistua 17.4.-23 asti.



Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä

1 kommentti:

  1. Tervehdys, koska sähköpostin kanssa on aiemmin ollut häikkää niin tiedoksi tätäkin kautta varmuudella, että laitoin tiedustelua viimeiseen tilaukseeni liittyen meilitse. Timo

    VastaaPoista