torstai 10. elokuuta 2023

Ihanaa palata lomalta töihin!

Olen siinä onnellisessa asemassa, että voin aivan rehellisesti sanoa työhön paluun olevan mukavaa. Olen nyt ollut jo alkuviikon töissä ja jokaisen päivän päätteeksi iloitsen siitä, miten kivalta työhön tuleminen on tuntunut.



Olen löytänyt paikkani

Tiedän, ettei ole ollenkaan itsestään selvää, että minun ikäiseni kokisi aina olevansa juuri omalla paikallaan työelämässä. Ihmisiä kun kuuntelee tuntuu, että suurin osa haikailee jotain muuta työtä kuin sitä mitä tekee. Siksi osaankin olla kiitollinen, että koen olevani juuri omalla paikallani. 
Yrittäjän työelämä ei ole helppoa, mutta kuitenkin olen pystynyt luomaan itselleni sellaisen työpaikan kuin haluan. Koen, että olen tässä vaiheessa kosmetologin työssä parhaimmillani. Kokemusta ja tietomäärää on paljon ja olen löytänyt omat kanavat kouluttautua lisää. 
Jatkuva kouluttautuminen ja oppiminen on minulle tärkeä työmotivaation lähde ja niin kauan, kun olen työelämässä, pidän huolen ammattitaidostani. 
Yrittäjänäkin olen oppinut hyvin hallitsemaan stressiä ja yksinyrittäjänä olen vapautunut todella monista velvotteista. Sinänsä se on ikävä asia, koska se kertoo siitä, miten vaikeaa Suomessa on olla työnantaja. Olen myös löytänyt hyvät yhteistyökumppanit, jotka tekevät työelämän sujuvaksi, kuten hyvän tilitoimiston Tizianin, verkkokaupan ja visuaalisen markkinoinnin avun ostan Kaisavisio:lta ja Dermalogican, iS Clinicalin ja Youngbloodin maahantuojat. 
Siitäkin olen innoissani, että opettelin vielä ihan uuden työmenetelmän eli varsiluomien ja rasvaluomien poiston jäädyttämällä. Se onkin osoittautunut erittäin tarpeelliseksi työksi, koska Hämeenlinnan lähitienoolla sitä ei tee kukaan muu. 
Tämä kryohoito eli varsi- ja rasvaluomien jäädyttäminen sopii juuri tähän työelämän vaiheeseen erittäin hyvin. Kryohoitojen tekeminen on hyvin vaativaa ja kosmetologilla pitää olla vankka kokemus erottaa eri luomilaadut toisistaan. Menetelmänä työ on helppo, mutta eri ihomuutoksista pitää olla todella laaja kokemus.


Asiakaspalvelu on kivaa

Suurin rikkaus työssäni on asiakaspalvelu, jota kautta olen tutustunut todella mielenkiintoisiin ihmisiin. Tunnustan olevani kiinnostunut ihmisistä ja nautin siitä, että voin laittaa osaamiseni ”täysillä likoon”. Vastaan mielelläni asiakkaiden kysymyksiin, mutta tiedän, että jotkut kosmetologit pitävät asiakkaiden kysymyksiä kiusallisina ja kokevat ne arvosteluksi. 
Yrittäjänä pitää pysyä koko ajan valppaana ja ajan hengessä mukana. Pitää jatkuvasti kehittää jotain uutta ja ottaa selvää millaisia trendejä työelämässäni liikkuu. Siksi lomailu on hyvin tärkeää, jotta saa uusia vaikutteita ja mielikuvitus ja luovuus pääsevät valloilleen.
Tosin joku voi ihmetellä, miten keskitysleirikierrokset voivat virkistää kosmetologin työn luovuutta. Kuitenkin minun kohdalla se toimii ja nytkin viikko Varsovan sotamuseokierroksella energisoi minua valtavasti. 
Syksyllä on tulossa useita koulutuspäiviä, mihin haluan ehdottomasti osallistua. Ensi viikon perjantaina 18.8. on ensimmäinen tapahtumapäivä ja sen pitää iS Clinicalin maahantuoja A Class Beauty. Se on kutsuvierastapahtuma ja siihen pääsee osallistumaan vain Suomen parhaat iS Clinical ja Dermatude hoitolat. 
Olen päättänyt osallistua syksyn ja talven mittaan tavallista enemmän koulutuksiin ja tapahtumiin, vaikka joudunkin aina silloin sulkemaan hoitolan. Haluan tavallaan ottaa takaisin niitä koulutuksia, jotka jäivät koronan takia käymättä. 
Tietysti on harmittavaa, että hoitola on välillä päivän suljettu, mutta koen nämä koulutukset niin virkistävinä ja energiaa antavina, että asiakkaatkin tulevat niistä varmasti hyötymään.





⭐️ Osallistu myös Tähtiarvontaan kommentoimalla hoitolan julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron lahjakortti verkkokauppaan, joka arvotaan kahden viikon välein. Seuraavaan arvontaan voi osallistua 21.8.23 asti.



Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä

3 kommenttia:

  1. Ihanaa että olet saanut itse luoda itsellesi sopivan työpaikan! Mulla on sama unelma, joka on nyt vasta kirkastunut, että nyt tiedän mitä kohti haluan mennä ja miten kouluttautua :) uskon että asiakkaasi arvostavat myös koulutusontoaso ja se varmasti heijastuu siihen miten kohtaat asiakkaasi ja miten työsi teet 😊 hauskaa arjen alkua!

    http://www.sangynalla.fi

    VastaaPoista
  2. Anonyymi21:28

    On upeaa, että olet niin mieleisessäsi työssä, johon uppoutuminen ja jonka kehittäminen hyödyttää asiakkaitasi ja tuo itsellesi elannon. Useimmat, joita tunnen, haikailevat ammattinvaihtoa syystä tai toisesta. Tunne, että ei saat työstä mitään, on lamauttava. Työn pitää olla mielekästä, siihen pitää päästä itse vaikuttamaan, ja siitä täytyy saada riittävä elanto.

    Leena

    VastaaPoista
  3. Hienoa, että olet unelmatyössäsi ja olet itse luonut itsellesi unelmatyön yrittäjänä. Itsekin olen usein haaveillut oman yrityksen perustamisesta, mutta se taitaa jäädä haaveeksi. Tärkeä pointti myös sopivien yhteistyökumppaneiden löytämisestä. Vaikka olisikin yksityisyrittäjä, tarvitsee usein nimenomaan toimivaa yhteistyökumppaneiden verkostoa, kuten esimerkiksi tilitoimistoa tai markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisia. https://www.yrityssilta.fi/

    VastaaPoista