keskiviikko 25. lokakuuta 2023

Paheksuva vanha täti

Olen syksyn aikana osallistunut Helsingissä useampaan koulutustapahtumaan, missä on ollut kaikenikäisiä naisia sekä kosmetologeja että muita yrittäjiä. Mielessäni olen suorastaan kauhistellut nuorten naisten ulkonäköä.



Kauneus on katsojan silmässä

Olen miettinyt perinpohjaisesti, onko minusta tullut suvaitsematon vanha nainen vai miksi koen 20-30-vuotiaiden naisten ulkonäön vähemmän kauniiksi. Tietysti ikäluokkaan mahtuu monenlaisia ihmisiä ja myös todella silmän iloa tuottavia. Kuitenkin eniten esiin pomppaa henkilöt, joilla on ylisuuret silikonirinnat, kolminkertaisiksi pullistetut huulet ja monen sentin ripset ja kynnet. Kaiken kruunaavat vaatteet, jotka ovat läpinäkyviä tai sitten on pukeuduttu ammatilliseen seminaariin bikiniyläosaan, joita yleensä käytetään rannalla.
Olen ymmärtänyt, että tämä kaikki on tämän hetken muotia, eikä muoti ole aina kaunista. Muutaman kerran olen tainnut jäädä vallan tuijottamaan, kun en ole muuta osannut. Sen olen tiennyt jo kymmenen vuotta, että silikonirintojen pitää olla valtavan kokoiset. 
Minulle se on ollut henkilökohtainen pohdinnan aihe, koska itselläni on luonnostaan ylisuuret rinnat kokooni nähden. Käytän liivikuppia F ja minulle on jo parikymppisenä lääkäri sanonut, että joudun joskus rintojen pienennysleikkaukseen. Siihen en ole vielä päätynyt, mutta tunnen monta, jotka ovat, joten ymmärrän hyvin suurten rintojen ongelmat. 
Sitä on vaikea ymmärtää, että siitä maksetaan, kun vartaloon lisätään painolasti, joka ei ole siihen sopiva. Jossain kohtaa noista ylisuurista implanteista on pakko päästä eroon, kun ylävartalon luut ja lihakset eivät niitä jaksa kannatella. Tulevaisuudessa meillä on naisia, jotka ovat pysyvästi etukumarassa rintojen painon takia. 
Ilmeisesti meillä on tulevaisuudessa myös naisia, joiden huulet roikkuvat venyneinä, ellei heillä ole varaa plastiikkakirurgiaan tai jatkuviin täytehoitoihin. 


Nuori on radikaali

Tietysti nuoret ovat aina herättäneet paheksuntaa vanhemmissa ihmisissä ja kai nuorten kuuluukin rikkoa rajoja. Kuitenkin nämä naiset, joista kerron, ovat jo aikuisia ja ilmeisesti itse tienanneet rahat, joita ulkonäköön on käytetty. Ehkä olen materialisti, mutta mieleeni tulee aina myös se rahamäärä, mitä tuollaisen ulkonäön ylläpitämiseen tarvitaan. 
Olen itse ollut radikaali nuori ja viisitoistavuotiaana halusin kaikki muodin oikut. Halusin hätkähdyttää ja järkyttää, mutta silloin järkytyskeinot olivat vähäisiä. Muistan, että minulla oli partakoneenterät kaula- ja korvakoruina, eikä maaseudulla oltu sellaisia ennen nähty. Äitini on minua vain kaksikymmentä vuotta vanhempi ja hän toi ne minulle Tukholmasta laivareissultaan. Äitini oli hyvin perillä nuorisomuodista, joten opin häneltä paljon.
Nyt mietin, olenko itse ihan vanha kääpä, kun en ymmärrä tämän hetkistä ulkonäkömuotia. Juttelen siitä usein ikäisieni asiakkaiden kanssa ja he ovat ihan yhtä ihmeissään kuin minäkin. Kukaan ei näe kauneutta tässä pullistetussa ulkomuodossa. Päinvastoin itselleni tulee mieleen, että nämä ihmiset voivat sisäisesti ehkä hyvin pahoin, koska heidän on pitänyt muokata itseään joksikin muuksi. 





⭐️ Muista myös osallistua arvontaan kommentoimalla hoitolan julkaisuja blogissa (huom. liitä mukaan sähköpostiosoite), Facebookissa ja/tai Instagramissa. Palkintona on 50 euron lahjakortti verkkokauppaan, joka arvotaan kahden viikon välein. Seuraavaan arvontaan voi osallistua 30.10. asti.



Joko olet liittynyt postituslistalle? Liity nyt ja saat tietoa tulevista tarjouksista ja kauneushoitolan tapahtumista! Tilaa uutiskirje tästä

1 kommentti:

  1. Anonyymi19:02

    Ehkä keinotekoisesti pullistetut kuvittelevat, että lisäykset ovat ikään kuin kauneusalalla toimivan univormu. He tosin tehnevät tekokynsiä ja ripsipidennyksiä eivätkä tiedä ihon pitkäjänteisestä hoitamisesta mitään.

    Onneksi on monenlaisia muitakin trendejä ja muoteja.

    Leena

    VastaaPoista