Alkuun joulukalenterimme 10. luukku ja tiedot arvonnasta sekä tämän viikon tarjoustuotteestamme: Arvomme joka sunnuntai ja keskiviikko 50 € lahjakortin. Voittajat ilmoitetaan torstaisin ja maanantaisin. Kortin voi käyttää hoitolassa hoitoihin tai tuoteostoihin ja ulkopaikkakuntalaiset voivat käyttää sen verkkokaupan ostoksiin (verkko-ostoksen arvon oltava vähintään 50 euroa). Arvontaan voi osallistua Purkkiarmeijan komentaja blogissa, kauneushoitolamme Facebookissa tai Instagramissa kommentoimalla ja tykkäämällä. Löydät linkit websivultamme.
Tämän viikon joulukalenteritarjous on LUXURIOUS GLOW COLLECTION nyt 239 € (norm. 291 €). Pakkaus sisältää normaalikokoiset YOUTH INTENSIVE CRÈME 50g ja CLEANSING COMPLEX 180ml sekä näytekoon GENEXC seerumista.
______________________________________________
Päätimme Marin kanssa kysyä blogin lukijoilta mitä mieltä te olette meidän somistuksistamme ja parvekkeesta ja kuinka tärkeitä ne ovat asiakkaalle. Me saamme todella paljon palautetta varsinkin tuosta parvekkeestamme ja ne eivät ole kovin positiivisia.
Kauneutta ja kimallusta
Olette varmaankin huomanneet, että minä tykkään kaikesta kimaltavasta ja kullan sävyisestä. Pidän myös siitä, että esillä on paljon kauniita koriste-esineitä. Ne ovat myös helpompi pitää hoitolassa kuin meillä kotona, koska varsinkin pentuna pojat tutki niitä turhankin tarkkaan. Vuosikymmenten aikana meille on kerääntynyt todella paljon koriste-esineitä ja somisteita. Onneksi hoitolalla on kohtuullisen iso vinttivarasto joka on Marin valtakuntaa. Ostan ulkomaan lomilla ihan liikaakin kaikkea mitä voi käyttää hoitolan kaunistuksena. Myönnän, että mieheni joutuu toppuuttelemaan minua ettei matkalaukut tursua ylitse. Hoitolan somistaminen on iso työ ja se jää nykyisin melkeinpä Marin vastuulle, mutta onneksi hänellä on jo niin iso tytär, että hän tulee mielellään äitinsä avuksi. Minä olen aina niin kiinni hoitotyössä etten ehdi juuri muuta tehdä ja jos on hetkikin taukoa se menee paperihommiin. Olen myös niin epäkäytännöllinen, että Mari hermostuisi minun työtapoihin ja varsinkin tavaroiden pakkaamiseen säilytettäväksi. Siksikin meillä on paljon somisteita, koska Mari pakkaa ne huolellisesti säilytettäväksi ja mikään ei mene rikki tai muuten huonoksi. Somistus on siis minun ja Marin yhteispeliä. Minä hankin tavarat ja Mari laittaa ne kauniisti esille. Siksi meille kummallekin on erittäin tärkeää, että ne ilahduttavat asiakkaita ja tuovat ohikulkijoillekin hyvää mieltä. Tuo somisteiden esille asettaminen ja edellisten pois korjaaminen on todella työläs homma emmekä tee sitä ihan joka viikko. Varsinkin nyt jouluna haluamme tehdä kauniin ympäristön asiakkaille ja ostoksilla kävijöille eikä se käy ihan käden käänteessä. Nyt, kun hoitolan parveke on lasitettu käytämme sitä näyteikkunan tavoin ja parina jouluna siellä on ollut tonttuarmeija.
Kaikille ei voi olla mieliksi
Me saamme pitkin vuotta moitteita somistuksistamme, koska eivät kaikki tykkää samanlaisista asioista. Nyt tänä jouluna negatiivinen palaute on ollut tavallista runsaampaa ja se on aiheuttanut meille kummallekin mielipahaa. Varsin pahoillani olen Marin puolesta, koska hän tekee suurimman työn ja ei tunnu kivalta saada moitteita. Sen me olemme oppineet suodattamaan, että joku suorastaan inhoaa kaikkea kiiltävää ja tilpehööriä ja kokee ne mauttomiksi. Toivoisin kuitenkin, että asiakkaat huomioisivat ettemme voi miellyttää kaikkia vaan aina joku joutuu sietämään itselleen epämieluisia somisteita. Tänä vuonna tuo parvekkeen laittaminen joulukuntoon on kiusannut monia. Se on todella suuritöinen ja emme voi käyttää siihen kerralla koko päivää vaan Mari rakentaa sitä vähitellen. Tästä olemme todellakin saaneet kuulla ja moni kokee velvollisuudekseen kertoa ettei jouluvalojen määrä riitä tai tonttuja on vähemmän kuin viime vuonna. Olemme oikein pysähtyneet tätä palautetta Marin kanssa miettimään. Onko se asiakkaalle todella näin tärkeää ettei kaikki ole täydellistä tai samalla tavoin kuin ennen. Olen yrittänyt selittää sanojille, että somisteet eivät vielä ole täysin valmiita vaan jouluvaloja lisätään vielä. He ovat ehdottaneet, että tekisimme työn illalla, kun asiakkaat ovat lähteneet ja silloin olisi koko yö aikaa. Teoriassa se kuulostaa hyvältä, mutta käytännössä emme siihen pysty. Minä en yksinkertaisesti jaksa tehdä yötä vasten toista työpäivää ja Maria sitoo työaikalaki. Meidän on myös vaikea ymmärtää, että tämä on niin tärkeä asia asiakkaille ettei mitään poikkeamia suvaita. Haluammekin kuulla blogin lukijoiden mielipiteet tästä asiasta. Miten paljon asiakkaiden viihtyvyyteen vaikuttaa ettei kaikki joulusomisteet ole valmiina yhtäaikaa? Kokeeko asiakas todellakin suurta mielipahaa, jos somistus on täysin vastakainen kuin mitä itse laittaisi? Olemme yrittäneet asettua asiakkaan asemaan esimerkiksi miettimällä mitä me ajattelemme kampaajan näyteikkunasta. Meistä kumpikin myöntää, että emme siihen kiinnitä ihmeemmin huomiota ja itse en sanoisi kampaajalleni ääneen miten karmean värinen näyteikkuna hänellä on. En myöskään ikimaailmassa muistaisi millainen hänen näyteikkunansa on ollut edellisvuonna tai sitäkin aikaisemmin. Kertokaahan mielipiteenne.
Hei, en muista millainen somistus teillä oli viime vuonna mutta just yks päivä kun ajeltiin siitä ohi, huomasin kuinka ihana parveke teillä on!
VastaaPoistaHeippa. En nyt ihan ymmärrä arvostelijoita. Kuljen suht usein parvekkeenne ohi ja minusta se on kaunis. Ja kun se rakentuu pikkuhiljaa on kiva havaita, että jotain on taas muuttunut:) Nykyään ollaan kovin kärkkäästi esittämässä mielipiteitä ja varsinkin negatiivisia sellaisia joka asiaan. Tehkää te asiat omaan malliin ja hyvällä mielellä:)
VastaaPoistaMukana!
VastaaPoistaPirjo S
pirjo.seppala52 at gmail.com
Keskeneräistä työtä ei saa arvostella ja muutenkin tuollainen arvostelu on tahditonta.
VastaaPoistaOsallistun arvontaan.
Katja
Ihmiset osaa olla tökeröitä - tsemppiä!
VastaaPoistaMukana :)
VastaaPoistaminna1995(at)gmail.com
Minusta on huonoa käytöstä kommentoida negatiivisesti makuasioita. Jos ei ole kivaa sanottavaa, voi pitää mielipiteensä omanaan.
VastaaPoistaEn ymmärrä yhtään, että jonkun mielenrauhan voi raunioittaa somistus, joka ei vastaa täysin omaa makua.
Joskus kävin teillä keväällä, ja muistaakseni parvekkeella oli keväisiä ihania kukkia. Nythän en siis yhtään tiedä, mitä siellä on.
Leena
Nostin tämän asian keskusteluun sen takia, että me emme löydä Marin kanssa oikein selitystä tälle käytökselle. Minun on vaikea uskoa, että somisteemme on ihan niin hirveät ettei niitä voi mitenkään kestää.
VastaaPoistaJuttelin asiasta erään asiakkaan kanssa joka on psykoterapeutti ja hänen mielestä some on opettanut ihmiset siihen, että jos asia ei itseä miellytä siitä sanotaan heti ja kovaan ääneen. Se ettei joku asia miellytä koetaan jo niin suureksi harmiksi, että se herättää agressiivisuuta joka on saatava heti ulos. Nykyihminen ei ilmeisesti siedä enää yhtään ettei kaikki asiat ole juuri hänen mieleisiään eikä kykene ajattelemaan, että on tuhansia ihmisiä joiden mieleinen asia voi olla. Ehkä tämä on sitä ”kaikki mulle heti” ajattelua. Tosin nämä negatiivistä palautetta antavat eivät ole mitään somesukupolvea, koskaan ei kukaan alle kolmekymppinen ole sanonut hoitolasta mitään negatiivista. Yleensä arvostelijat ovat yli viisikymppisiä ja olen itse ajatellut, että heillä on jo liikaakin aikaa ja sen takia jaksetaan puuttua kaikkeen.
Tietysti asiakaspalvelussa törmää monenlaiseen käytökseen, mutta tämä on vaan ilmiönä mielestäni erikoinen. Meidän työtä tai palvelua ei kritisoida vaan pelkkää hoitolan ulkonäköä.
Pari vuotta sitten PAM:illa oli joulun aikaan kampanja, että kohtele myyjä hyvin tms. Palvelualojenliitto oli siis näin voimakkaasti ottanut kantaa siihen miten miten heidän liittonsa jäseniä työssä kohdellaan.
No, pahamieli katoaa tässä, kun sen kirjoittaa ulos:)
Inkeri
Mukana :)
VastaaPoistaanna_88@luukku.com
Nyt kun postauksen ja kommentit luin heräsi mielenkiinto että millaiselta se teidän parveke näyttää :D todella turhamaiselta kuulostaa kyllä tälläisesta seikasta arvostelu, eikö ole suurempia murheita! Timo
VastaaPoistaMoi! Minusta teidän parveke on aina ilo silmälle. Tulen oikein hyvälle tuulelle siitä, kun satun ohi kävelemään. En ymmärrä yhtään tätä negatiivisuutta. Jos ei ole hyvää sanottavaa, niin eikö voi olla vaan hiljaa? Kaikki ei tykkää kaikesta mutta ei kai kukaan esimerkiksi siinä parvekkeen alla asu kadulla niin että ei voisi elää sen kanssa, jos ei satu tykkäämään tonttujen määrästä? Kiva kun jaksatte panostaa siihen ylipäätään!
VastaaPoistaHoitolaan on myös kiva tulla, koska siellä on ihana valaistus ja kauniita sekä hauskoja esineitä. Itse en harrasta koriste-esineitä omassa kodissani juurikaan, mutta siellä hoitolassa ovat aivan ihania, tuovat hyvää tunnelmaa ja viihtyisyyttä. Terveisin Mia
Minun on tosi vaikea ymmärtää miksi joku joulukoristus voi ottaa päähän näin kovasti. En osaa asennoitua siihen asemaan, koska en ole koskaan kokenut mitään suuria tunteita kenenkään näyteikkunoista yms.
VastaaPoistaNe asiakkaat jotka käyvät meillä usein kiittelevät aina somistuksiamme, mutta joku satunnainen kulkija saattaa todella pahasti haukkua kaikki. Hyvin usein tivataan mitä varten on jotain tehty tai miksi tonttuja on parvekkeella. Minusta siihen ei tarvita muuta selitystä kuin joulu. Jos ne olisivat siinä juhannuksena niin sitten ymmärtäisin kannanotot.
Inkeri
Sanoisin, että kerrassaan epäkohteliasta ja itsekästä. Teillä on aina kauniit ja huolella mietityt somisteet!
VastaaPoistaEn tiedä onko se some, joka opettaa huonoille käytöstavoille vai kertooko tuonkaltainen arvostelu ja päsmäröinti enemmänkin henkilöiden itsensä hyvinvoinnin tilasta. Jos on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä, harvoin näkee tarvetta mitätöidä muita ihmisiä.
Tsemppiä ja nokka pystyyn! Kaikkia ei voi koskaan miellyttää, vaikka kuinka yrittää.
Mukana arvonnassa :)
VastaaPoistahilsan@luukku.com